poniedziałek, 30 marca 2015

Niedawny debiutant giełdowy CDRL planuje otworzyć ok 100 nowych punktów sprzedaży

Historia CDRL S.A. sięga początku lat 90., kiedy Marek Dworczak i Tomasz Przybyła rozpoczęli działalność na rynku odzieżowym. Obaj przedsiębiorcy od początku nastawieni byli na dystrybucję ubrań dziecięcych. Był to wówczas niezagospodarowany i perspektywiczny sektor polskiego rynku. Prawdziwy przełom nastąpił w roku 2003, kiedy doszło do połączenia prowadzonej przez Marka Dworczaka spółki Marco z firmą Remi, której właścicielem był Tomasz Przybyła. W efekcie powstało Coccodrillo Sp. z o. o. Wspólnicy postanowili razem rozwinąć nowe przedsiębiorstwo i rozwinąć działalność także poza granicami Polski. Dziś można powiedzieć, że się to udało. Po drodze jednak miało miejsce wiele istotnych wydarzeń. Najważniejsze z nich z to pewnością stworzenie marki Coccodrillo, będącej owocem współpracy obu prezesów CDRL oraz ich własnych rodzinnych doświadczeń. Jako młodzi rodzice doskonale wiedzieli, czego potrzeba ich dzieciom
i potrafili zaobserwować, jak szybko potrzeby te ewoluują. Wraz z narodzinami marki ustalono także najważniejsze zasady dotyczące prowadzenia przedsiębiorstwa. Obowiązują one do dziś.

Kolejny warty odnotowania i ważny fakt miał miejsce 26 maja 2008 r., kiedy Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o zmianie nazwy spółki na CDRL Sp. z o. o. Przy tej okazji oficjalnie przeniesiono także siedzibę do świeżo ukończonego obiektu w Pianowie koło Kościana.

18 lipca 2011 r. podjęta została uchwała o przekształceniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, przyjęto jej statut i wybrano członków zarządu. Wpis przekształconej spółki do rejestru KRS nastąpił 3 sierpnia 2011 r. Mimo różnych zmian na jakie decydowała się spółka by lepiej konkurować na polskim i zagranicznych rynkach, pozostała wierna podstawom, dzięki którym odniósł sukces. Przedmiotem działalności CDRL S.A. pozostaje projektowanie i sprzedaż odzieży oraz obuwia dla dzieci i młodzieży.

Sieć detalicznych salonów własnych Emitenta prowadzona jest poprzez tzw. spółki zależne. Zajmują się one tworzeniem i utrzymywaniem sklepów sprzedających wyroby pod marką Coccodrillo oraz innego asortymentu oferowanego przez Emitenta. Obecnie sieć sprzedaży w Polsce liczy 214 salonów natomiast zagranicą 148 między innymi w Austrii, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Rumuni, krajach bałtyckich, a także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii. Dodatkowo w roku 2010 uruchomiony został sklep internetowy Coccodrillo. Sprzedaż tym kanałem dystrybucji stale się rozwija zarówno w Polsce jaki i Czechach oraz Niemczech.

Wysiłek spółki CDRL S.A. nagrodzony został nie tylko rozwojem sieci sklepów pod marką Coccodrillo. Jej owocem są także liczne nagrody i wyróżnienia w konkursach oceniających zarówno sam produkt, jak i całą firmę, jakość obsługi i wyniki biznesowe. W roku 2007 Emitent zajął pierwsze miejsce w konkursie „Super produkt 2007” w kategorii bielizna. Asortyment ten uzyskał również certyfikat bezpieczeństwa przyznawany przez Instytut Włókiennictwa. Oprócz tego firma szczyci się mianem „Hitu Mamo to Ja” przyznanym: w roku 2002 2010 i 2012 r. oraz tytułem „najlepszy dla Dziecka 2012”. Emitent także regularnie od roku 2005 otrzymuje prestiżowy tytuł Gazeli Biznesu. CDRL pochwalić się może oprócz powyższych wyróżnieniami przyznawanymi przez samych konsumentów. Z pewnością należy tu wskazać na pierwsze miejsce w kategorii artykułów dziecięcych w konkursie „Jakość Obsługi”.

Marka
Coccodrillo to znana rodzicom marka odzieży dla niemowląt i dzieci. Każdego roku wyspecjalizowany zespół projektuje ofertę jesienno-zimową oraz wiosenno-letnią. Łącznie co sezon powstaje kilkadziesiąt zróżnicowanych kolekcji, zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców. Dokłada się starań, by każdy rodzic w sklepach Coccodrillo znalazł dla swojego dziecka to, czego szuka. W ofercie są ubranka na co dzień, o charakterze sportowym i eleganckim. Tworząc projekty, Emitent zawsze kieruje się po prostu dziecięcą fantazją, bo to najmłodsi tak naprawdę oceniają jego produkty. W firmie przykłada się najwyższą wagę do kwestii jakości i funkcjonalności.
Źródło: www.cdrl.pl
WIG trend wzrostowy ryzyko straty małe
Wykres dzienny świecowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz