sobota, 13 czerwca 2015

Długoterminowy portfel spółek giełdowych

Jest to ostatnia publikacja długoterminowego portfela spółek giełdowych. Uważam że średnioterminowo trend na rynkach się zmienił na spadkowy. Oczywiście jest to tylko moje założenie które wcale nie musi się sprawdzić. Są jednak niepokojące sygnały pokazujące że sentyment inwestorów do wzrostów się zmienia. Takim przykładem są rosnące ceny rentowności obligacji oraz zmniejszająca się dynamika zmienności indeksu S&P500. W mediach dużo się mówi że rynek boi się niewypłacalności Grecji. Uważam że to już i tak nastąpiło. Pewnie w końcu dostaną pieniądze od Niemiec  ale widać już wyraźnie że taka polityka wcale im nie pomaga na dłuższą metę. Jaka będzie przyszłość tego nikt nie wie. Wydaje mi się że czaka nas kilka miesięcy mocnych spadków a to oznacza że mój portfel straci dużo na wartości. Nawet może przybrać ujemne wartości. Dlatego postanowiłem zaprzestania jego publikacji na obecnym poziomie. Jak już pewnie zauważyliście spadł do poziomu  10,07%. To dość spory spadek. Na wszelki wypadek lepiej pozostać poza rynkiem. Przestałem również publikować spółki które uważałem za ciekawe do inwestycji dlatego że ryzyko inwestycyjne znacznie wzrosło. Oczywiście to wcale nie jest powiedziane że w trakcie osłabienia nie mogą dalej rosnąć ale z tym różnie bywa. Gdyby ktoś był dalej zainteresowany otrzymywaniem na maila takich spółek mogę w ramach płatnego miesięcznego abonamentu uruchomić taką usługę i wysyłać bezpośrednio na maila takie propozycje inwestycyjne. Warunek jest jeden że zbierze się jakaś grupa chętnych minimum 10 osób. W razie pytań i szczegółów proszę pisać na mojego maila: trendpag@gmail.com Na koniec pamiętajcie że to są tylko moje prywatne opinie i nie stanowią rekomendacji kupna sprzedaży papierów wartościowych. Należy do nich podchodzić krytycznie i zawsze zadawać sobie pytanie a może jest inaczej?

Treści zawarte na tym blogu są wyłącznie wyrazem osobistych poglądów autora i nie stanowią “rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 17)
Pozdrawiam
Przemysław Gruszczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz