czwartek, 19 czerwca 2014

Wybór spółki

Ciekawy materiał znalazłem w sieci. Dla tych co poszukują spółek do inwestycji wart zapoznania się. Otóż potwierdza on moją wcześniejszą obserwacje że to nie jest tak aby spółka była dobrze zarządzana to prezes musi  bardzo dobrze zarabiać. Autorzy tego badania wypowiedzieli się cytuję  "Profesorowie sugerują, że zbyt wysokie płace i bonusy sprawiają, że prezesi stają się zbyt pewni siebie. To z kolei prowadzi do agresywnych i często niepotrzebnych inwestycji. A także przejęć, które w rezultacie niewiele wnoszą, za to obniżają wartość spółki." Moim zdaniem jest trochę inaczej. Otóż wysokość wynagrodzenia nie przekłada się na efektywność. Tutaj działa raczej zasada osiadania na laurach. Jestem taki super tak dużo mi płacą to po co coś zmieniać lub też już tyle zrobiłem po co robić jeszcze więcej. Myślę że najwięcej zyskują te spółki, które zatrudniają menadżerów którzy chcą się dopiero wykazać i mają pomysły na rozrwój i nie boja się podejmować ryzyka. Zachęcam do zapoznania się z opracowaniem w linku poniżej.
http://www.biztok.pl/biznes/im-wiecej-zarabia-prezes-tym-gorzej-dla-akcjonariuszy_a16659

Pozdrawiam
Przemysław Gruszczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz