poniedziałek, 14 lipca 2014

Sesja 14.07.2014

Kontynuacja piątkowego wzrostu wyśrubowała kurs ponad ostatni wierzchołek a tam było ustawione moje zlecenie kupna. Nie spodziewałem się tak szybkiego załatwienia sprawy. Myślałem że jeszcze pod szczytem się skonsolidujemy. Optymizm był spory przeniósł się chyba z nad niemieckiej granicy i już na otwarciu cena była powyżej maksimum poprzedniej świeczki. Później szło w górę i zrealizowało się kupno po 51459.Na wykresie powstał mały zielony korpus z górnym cieniem. Nie robi to dobrego wrażenia bo nawet obroty były mniejsze. No ale skutek jest taki że znalazłem się w obozie byków liczących na wzrost cen akcji. Trzeba się teraz zastanowić gdzie ustawić zlecenie zabezpieczające przed spadkami. Należy je określić zawsze bo straty są wpisane w działalność inwestycyjną i aby nie stać się inwestorem długoterminowym trzeba sobie postawić poziom ucięcia strat od momentu zajęcia pozycji. Największy problem to je umieścić a dopiero wtórną sprawą jest to gdzie je wyznaczyć. Można to zrobić w zależności od preferencji osobistych. Niektórzy liczą to procentowo załóżmy że akceptujemy stratę 5 procent (2572 punktów) to od wartości kupna liczymy sobie w dół czyli stop loss ustawiony powinien być przy wartości  48887. Ja natomiast wolę sobie ustawiać zabezpieczenie typowo na wykresie i zrobiłem to poniżej ostatniej ceny minimalnej żółta linia (50177 punktów) Oprócz przełamania linii trendu spadkowego kolejnym sygnałem kupna jest  luka hossy. Powstaje ona gdy cena minimalna nie dotyka ceny maksymalnej z poprzedniego notowania. Zamknięcie jej w kolejnych dniach może być oznaką słabości i powrotu do trendu spadkowego.

Pozdrawiam
Przemysław Gruszczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz